همشهری آنلاین: مردم روسیه درنظرسنجی که برای نخستین بارصورت گرفته است،«لئونید برژنف» را به عنوان محبوب ترین رهبر این کشور در قرن بیستم انتخاب کردند.

برژنف محبوب ترین رهبر روس ها در قرن بیستم

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از مسکو، مرکز مطالعات افکار سنجی روسیه موسوم به «لوادا» اعلام کرد : در نظرسنجی درباره رهبران قرن بیستم این کشور ، مردم «لئونید برژنف» را محبوب ترین و «میخائیل گورباچف» و «بوریس یلتسین» را با 21 و 22 درصد آرای مثبت منفورترین رهبران قبل و بعد از فروپاشی شوروی تا قبل از سال 2000 معرفی کردند.

در این نظر سنجی «برژنف» 56 درصد آرای مردم روسیه را کسب کرد و پس از وی ، « ولادیمیر لنین»، بنیانگذار نظام کمونیستی و سپس «ژوزف استالین»، رهبر پیشین شوروی با 55 و 50 درصد آرای مثبت مردم در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

به گفته کارشناسان، نتایج این نظرسنجی نشان دهنده اطلاعات اندک تاریخی مردم و علاقمندی آنها به رهبران قدرتمند است.

بنا براین گزارش، در ذهن مردم روسیه نام استالین با پیروزی و نام برژنف با رفاه همراه شده است.

مردم روسیه فروپاشی شوروی را بزرگترین فاجعه قرن بیستم به رهبری گورباچف تلقی می کنند و معتقدند در دوران یلتسین بر اثر تعطیلی کارخانجات و افزایش شدید قیمت ها وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم بسیار وخیم شد.

در نظر سنجی مرکز مطالعات افکارسنجی روسیه، «نیکلای دوم»، آخرین تزار روسیه با 48 درصد ، «نیکلای خروشچف» رهبر پیشین شوروی با 45 درصد نظر مثبت مردم در جایگاه بعدی محبوب ترین رهبران قرن بیستم این کشور قرار گرفتند.

کد خبر 215462
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز